This is the other side of intan. Please be prepared to hear some inappropriate words.
Lately, aku googled pasal consumer rights. *intan tipu*. Okie, sbnr'nye aku googled pasal one beauty centre ni sbb macam amazed dgn results'nya. Tapi apa yang aku dapat adalah komplen daripada customer tu sendiri. COol, bila baca story orang lain, lebih kurang dengan my experience cuma praise be to Allah, aku tak terpedaya dengan mereka. Lemme begin my story ye people.
On one peaceful evening, aku lepak kat bilik Dilla when ada la promoter dari PD dtg. Aku ingatkan kawan kawan KIZ dilla or Sha. Sekali diaorang minta izin masuk, hah sudah. lepas introduced diri, diaorang cakap diaorang dari PD nak promote RS. Mmg dasar promoter , aku pun terbeli promotion card yg berharga RM 30. Itupun sebab tak lama lagi ada annual dinner fac dan i want to do it for my ex-crush.*shame*
Okie, let's move to the highlight. After set the appointment, aku pergilah RS yang dekat Bangi ni. Masuk2, after register. Staff kat situ bagi minum air teh tawar or what they called Chinese Tea. Fill in some form then masuk bilik untuk skin analysis. This is the time when they pin-pointed your skin problem. Guess what, I got uneven skin colour, minor pimples, scar, big pores..etc..I agreed when some people told that this is some kind of human psychology those beautician used to make customer sign up for packages. Aku yang hati kering ni mengangguk kesian dengar apa yang so called beautician tu cakap. Dia cakap macam seolah-olah aku ni dah tak de harapan nak hidup dengan masalah kulit aku. Padahal, aku one step closer nak pin-point masalah kulit dia pulak sebab seriously dia pun ada problem yang sama membuatkan aku terfikir berbaloi-kah buat treatment kat sini sedangkan beautician dia pun 2x5 dengan customer.
After the pyschology war, dia bawak aku masuk bilik sempit utk tukar baju padahal nak buat facial je pun. Apa kaitan? Aku yang first-timer ni pun menurut la. Dia pun buat la kerja dia, menodai kulit muka aku. Sampai satu time, dia nak keluarkan whitehead aku dengan whitehead remover yang aku pun pernah beli kat Guardian Warta. Mana segala bagai mesin yang promoter PD tu janjikan, cish! If this treatment costs me rm250, sorry la nak datang lagi. Lepas habis, ingatkan boleh balik tapi kena dengar dia promote barang-barang dia dulu. Bla,bla,bla...aku cakap tak pela, may be next time. Dia kata tak boleh nanti skin problems getting serious..*macam aku kisah je selama ni*, then aku replied, tak de cashla. Dia cakap, tak pe boleh bayar dengan debit card, coz kononnya faham la student..screw debit card kalau dalam bank pun zero balance. Jangan la senang2 korang bagi apa2 card even ic kat mereka ni, menyesal nanti. I said no till the end, lepas berbasa-basi, i said buhbye. Lepas tu, terus biked ke Putrajaya rehearsel dinner.
One more thing, during my session...aku perasan my beautician bermain mesej...ew..speaking about ethic people. DOnt they have some kind of professional code? Even cashier has their staff code.
Time aku menulis entri ni tiba tiba pintu bilik aku diketuk orang. Siapa pulak yang berani mengganggu ketenangan aku. Aku bukak pintu dah terpacul lah seorang amoi;
dia: hai, penah dgr RS x?
aku: dah, penah pegi dah pun..
dia: so how your skin?
aku: biasa je.
dia: your penah dengar bizzybody tak?
aku: penah tp tak minat la..
dia: bizzybody ada facial, slimming bla,bla,bla
aku: sori x minat..(then i slammed the door right in front of her face)
Ye, aku tipu lagi. Tak baik la buat orang cam tu..aku properly explain aku x minat, then dia kata thankyu..pas tu blah..aku tutup pintu dengan penuh sopan. I was wondering, did these people get the permission to do business in UKM? I mean first at KIZ, then FUU, now Zaaba. Sesenang je masuk.
Lately, aku googled pasal consumer rights. *intan tipu*. Okie, sbnr'nye aku googled pasal one beauty centre ni sbb macam amazed dgn results'nya. Tapi apa yang aku dapat adalah komplen daripada customer tu sendiri. COol, bila baca story orang lain, lebih kurang dengan my experience cuma praise be to Allah, aku tak terpedaya dengan mereka. Lemme begin my story ye people.
On one peaceful evening, aku lepak kat bilik Dilla when ada la promoter dari PD
Okie, let's move to the highlight. After set the appointment, aku pergilah RS yang dekat Bangi ni. Masuk2, after register. Staff kat situ bagi minum air teh tawar or what they called Chinese Tea. Fill in some form then masuk bilik untuk skin analysis. This is the time when they pin-pointed your skin problem. Guess what, I got uneven skin colour, minor pimples, scar, big pores..etc..I agreed when some people told that this is some kind of human psychology those beautician used to make customer sign up for packages. Aku yang hati kering ni mengangguk kesian dengar apa yang so called beautician tu cakap. Dia cakap macam seolah-olah aku ni dah tak de harapan nak hidup dengan masalah kulit aku. Padahal, aku one step closer nak pin-point masalah kulit dia pulak sebab seriously dia pun ada problem yang sama membuatkan aku terfikir berbaloi-kah buat treatment kat sini sedangkan beautician dia pun 2x5 dengan customer.
After the pyschology war, dia bawak aku masuk bilik sempit utk tukar baju padahal nak buat facial je pun. Apa kaitan? Aku yang first-timer ni pun menurut la. Dia pun buat la kerja dia, menodai kulit muka aku. Sampai satu time, dia nak keluarkan whitehead aku dengan whitehead remover yang aku pun pernah beli kat Guardian Warta. Mana segala bagai mesin yang promoter PD tu janjikan, cish! If this treatment costs me rm250, sorry la nak datang lagi. Lepas habis, ingatkan boleh balik tapi kena dengar dia promote barang-barang dia dulu. Bla,bla,bla...aku cakap tak pela, may be next time. Dia kata tak boleh nanti skin problems getting serious..*macam aku kisah je selama ni*, then aku replied, tak de cashla. Dia cakap, tak pe boleh bayar dengan debit card, coz kononnya faham la student..screw debit card kalau dalam bank pun zero balance. Jangan la senang2 korang bagi apa2 card even ic kat mereka ni, menyesal nanti. I said no till the end, lepas berbasa-basi, i said buhbye. Lepas tu, terus biked ke Putrajaya rehearsel dinner.
One more thing, during my session...aku perasan my beautician bermain mesej...ew..speaking about ethic people. DOnt they have some kind of professional code? Even cashier has their staff code.
Time aku menulis entri ni tiba tiba pintu bilik aku diketuk orang. Siapa pulak yang berani mengganggu ketenangan aku. Aku bukak pintu dah terpacul lah seorang amoi;
dia: hai, penah dgr RS x?
aku:
dia: so how your skin?
aku: biasa je.
dia: your penah dengar bizzybody tak?
aku: penah tp tak minat la..
dia: bizzybody ada facial, slimming bla,bla,bla
aku: sori x minat..(then i slammed the door right in front of her face)
Ye, aku tipu lagi. Tak baik la buat orang cam tu..aku properly explain aku x minat, then dia kata thankyu..pas tu blah..aku tutup pintu dengan penuh sopan. I was wondering, did these people get the permission to do business in UKM? I mean first at KIZ, then FUU, now Zaaba. Sesenang je masuk.
One good bad experience to read here; http://eddida.blogspot.com/2008/06/what-lies-beneath-nak-story-sket_15.html
My piece of advice, sebelum sign up kat mana mana beauty centre, do some research first. Google is one good way. Yes, beauty is pain but scam is even more painful. Ciao!
beauty+scam=darn painfool
Reviewed by intan-love-safinaz
on
15:34
Rating:
No comments:
Post a Comment