Al-Fatihah buat Syafia Humairah


BREAKING NEWS:- POLIS TELAH MENAHAN SUSPEK KES DERA BUDAK BERUSIA 3 TAHUN DAN MENDAPATI SUSPEK MEMPUNYAI EKOR DIBAHAGIAN BELAKANG BADAN DAN DUA TANDUK TAJAM DI BAHAGIAN KEPALA SERTA BERKULIT MERAH.


quoting Berita Harian;


"Kita juga akan memanggil beberapa saksi yang mendakwa melihat suspek menendang kanak-kanak itu di padang berdekatan rumahnya pada hari berkenaan," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.


- Budak tiga tahun tu baya Onie jer..Kenapa disepak-sepaknya? Budak tu bukannya bola nak ditendang-tendang. Dayus betul, sepak budak 3 tahun, kalau nak tunjuk hebat sangat cari la lawan yang sepadan. Ini tidak, budak kecil tu jugak la yang kau nak hentam. Celakaa...


Syafia Humairah dipercayai meninggal dunia dalam perjalanan ke HKKB ketika dibawa suspek dan ditinggalkan di wad kecemasan selepas mendakwa kanak-kanak itu mati akibat kemalangan jalan raya.


-Bodoh. Irresponsible! Baling batu sorok tangan. Tahu pun takut...kata UStaz aku dulu, TAK ADA $%&$!


Terdahulu, suasana di pekarangan bilik mayat HKKB kecoh seketika apabila keluarga teman lelaki ibu mangsa turut datang menziarah jenazah kanak-kanak itu dan dikatakan mahu menuntut jenazah mangsa sebelum keadaan kembali reda beberapa minit selepas itu.


-Guilty, may be? Tapi kalau betul la mahu menuntut jenazah mangsa, aku tak faham kenapa. Mereka tiada locus standi. Suspek dan ibu mangsa bukanlah husband and wife.Maka demikian, keluarga sebelah ibu lah yang seharusnya menuntut jenazah.


Mungkin apa yang berlaku ada hikmahnya, dan aku rasa Syafia Humairah sudah tenang di sana tanpa dipukul, ditendang, disiksa sedemikian rupa. Al-Fatihah buat Syafia dan bayi dan kanak-kanak yang menjadi mangsa manusia yang bertopengkan syaitan.
Al-Fatihah buat Syafia Humairah Al-Fatihah buat Syafia Humairah Reviewed by intan-love-safinaz on 13:03 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.